Home

Stad Geel koopt De Kruimel

29-07-2025

Geel - Geel zet nieuwe stap in Masterplan Werft met strategische aankoop van De Kruimel

Stad Geel zet een belangrijke stap in de verdere uitrol van het Masterplan Werft. De stad zal aan de gemeenteraad voorleggen om het pand van café De Kruimel en cinema Malpost te kopen en zo letterlijk ruimte te maken om de Markt en de Havermarkt met elkaar te verbinden. Die nieuwe doorgang zal het centrum van de stad nog toegankelijker, aangenamer én levendiger maken.
De aangekochte site krijgt een nieuwe toekomst. Het historische gebouw is al sinds 1982 buiten gebruik en verkeert in slechte staat. In het najaar volgt een ontwerpwedstrijd voor een nieuwbouwproject, met één belangrijke voorwaarde: een nieuwe brede trage verbinding die bezoekers van de Havermarkt naar het Marktplein brengt.
 
meer nieuws op facebookpagina kempennieuws.be
ludo coenen